Een ondernemer krijgt te maken met allerlei zaken die allemaal tegelijkertijd moeten worden opgepakt. Hier kan onrust door worden veroorzaakt. De telefoon rinkelt bijvoorbeeld en de inbox van je e-mail loopt vol met berichten. Je wilt alles afhandelen en dan krijg je het gevoel dat je nooit klaar bent met je werk. Dit kun je voorkomen wanneer je een zakelijke planning hebt. Maak een overzicht van de dingen die moeten gebeurenJe kunt een planning vooraf maken. In dat overzicht schrijf je alles wat er die week allemaal moet gebeuren. Je zet in de planning alle taken. Het maakt niet uit of ze groot of klein zijn. Alle werkzaamheden en handelingen vergen namelijk tijd. Een planner maken is pas mogelijk, als je weet hoeveel tijd je nodig hebt voor bepaalde zaken. Zorg voor een opgeruimd bureauEen opgeruimde werkplek zorgt voor een opgeruimd hoofd. Zorg dat het bureau netjes is en dat er geen documenten rond liggen die je niet nodig hebt. Dat kan afleiden van je taken die je die dag moet doen. Zorg dat alleen het relevante papierwerk op je bureau ligt. Sorteer de inkomende post en leg die in een apart bakje. Dit kun je doen ook met uitkomende post. Zo blijft de post overzichtelijk. Doe dit ook met de e-mails. Maak hiervoor een aparte map aan. Je hebt meteen toegang tot alle documenten die nodig zijn. Stel geen taken uitJe wilt efficiënter en effectiever je werk kunnen doen. Sommige taken kunnen lastig zijn. Het kan verleidelijk zijn om deze taken dan uit te stellen. Doe dit niet. Het kan je stress geven als je het op een later tijdstip toch nog moet gaan doen. Het is efficiënter en effectiever als je dit direct doet. Dat is ook de reden dat je vooraf bent begonnen met een planner maken zodat je precies weet wat je moet doen. Houdt vast aan de planning die je gemaakt hebtEen planner maken voor je taken doe je om alles overzichtelijk te houden. Je kunt soms het idee hebben dat je geen vrijheid meer hebt door de planner. Dat is niet waar. Juist met het maken van een planning zul je vrijheid hebben. Je hebt vooraf de taken gepland die moeten gebeuren. Het werk voor die week staat ingepland. Dit zijn de taken die je gaat doen voor die week. Je houden aan de planner zal je meer rust en ruimte geven maar ook meer tijd voor leuke dingen tussendoor. Neem je tijd voor de takenEen planning maken is nodig voor de tijdsindeling. Je hoeft hier niet zuinig mee te zijn. Gun jezelf tijd want dat geeft rust. Plan reistijden en pauzes goed in en benut deze ook. Zijn er gesprekken die je voor die week moet doen, dan zorg ervoor dat je de uitloop van die gesprekken ook meeneemt in de planning. De kwaliteit van je werk zal effectiever zijn. Je zult meer energie voor alle geplande taken hebben.
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Een klusplan maken als je een huis hebt gekocht Als je een huis hebt gekocht of gehuurd waar nog het nodige aan moet gebeuren dan is het handig om op een rijtje te zetten...
- Duurzamer spuitgieten Kunststof spuitgieten is een veelvoorkomende technologie tijdens het productieproces, waarbij de massaproductie van identieke producten mogelijk gemaakt wordt. Bij deze productietechnologie worden korreltjes van thermoplastische...
- Twee soorten accountants Een accountant in Amsterdam is iemand die helemaal op de hoogte is van de financiële wereld. Het vak is een beschermd beroep. Een accountant Genemuiden...
- De voordelen van een professioneel schoonmaakbedrijf Een schone en goed onderhouden kantoorruimte is essentieel voor elk bedrijf. Niet alleen creëert het een betere werkomgeving voor de werknemers, maar het straalt ook...
- Keuze uit schroefcompressoren en zuigercompressoren Wanneer u voor langere tijd constante persluchtdruk nodig hebt, dan kunt u kiezen tussen schroefcompressoren of zuigercompressoren. Het belangrijkste verschil tussen deze compressoren is de...
- Creëer een luxe geurbeleving met de beste autoparfum van Ever-breeze De beste autoparfum van Ever-breeze brengt een verfijnde en langdurige geur in je auto, waardoor elke rit een plezierige ervaring wordt. Een aangename geur in...