Animatie video’s zijn voor steeds meer bedrijven een marketingtool die gebruikt wordt. Onder marketeers die video’s inzetten voor marketing laat 70% van hen explainer animaties maken. Dit heeft zeker een reden en deze reden is dat er heel wat voordelen zitten aan het hebben van een bedrijfsanimatie. In dit artikel staan de voordelen op een rij. Benieuwd? Lees dus zeker even verder want dan kom je erachter. 

Een bedrijfsanimatie maakt iets lastigs een stuk makkelijker

Wanneer je een goede animatie laat maken door Cooler Media maak je iets wat misschien wel heel complex is een stuk simpeler. Het is daarom dus echt een goede manier om een lastig onderwerp uit te kunnen leggen. Je combineert het beeld met een heldere, simpele uitleg via een voice-over bijvoorbeeld. Dit zorgt ervoor dat de mensen die naar de video kijken het snappen. Dit is dus lekker effectief!

Bijna alles is mogelijk

Bij een animatie is visueel alles mogelijk. Een animatie is niet gebonden aan wat er fysiek kan. Je begint met niks en uiteindelijk kan je grenzeloos als je ideeën kwijt in de animatie van jouw bedrijf. Zo is het mogelijk om beelden te creëren van zaken die lastig of zelfs compleet onmogelijk zijn om in het ‘echt’ te maken. Denk bijvoorbeeld aan toekomstscenario’s of doorsnedes van producten.

Een animatie is breed inzetbaar

Wanneer je een animatievideo hebt die goed is, kan je dit op erg veel momenten gebruiken en inzetten. Veel platformen ondersteunen tegenwoordig een video. Denk bijvoorbeeld aan de volgende dingen: 

  • Je kunt de animatie op je eigen website plaatsen.

  • Social media platformen

  • Vertoon hem op beurzen waar je aanwezig bent. 

  • Integreer de video in e mailmarketing.

En zo kan je nog wel eventjes doorgaan!