Je overweegt om een eigen website te laten maken, maar je wilt eerst een duidelijk beeld krijgen van wat hiervoor nodig is en welke kosten ermee gemoeid zijn. We hebben een handige checklist samengesteld om je te helpen de juiste beslissing te nemen. Stap 1: Vaststellen van het doelVoordat je begint met het maken van je eigen website, is het slim om eerst goed na te denken over wat je precies wilt bereiken met deze website. Met andere woorden, welke doelen wil je met je website behalen? Dit kan variëren, bijvoorbeeld meer offerteaanvragen ontvangen, je bedrijf beter vindbaar maken voor mensen, of simpelweg meer producten verkopen. Wanneer je deze doelen duidelijk voor ogen hebt, kan je hier al in een vroeg stadium rekening mee houden tijdens het ontwerpen van de website. Op deze manier kunnen verschillende elementen van de website op elkaar worden afgestemd om je gewenste doelstellingen te realiseren. Stap 2: Kies een domeinnaamElke website moet een unieke domeinnaam hebben. Zonder een domeinnaam kunnen mensen je website simpelweg niet vinden. Een domeinnaam is het webadres waarop je website te bereiken is. Enkele voorbeelden van domeinnamen zijn bijvoorbeeld www.eigenwebsitemaken.nl of www.bedrijfsnaam.com. Stap 3: Hosting providerNadat je een geschikte domeinnaam hebt gekozen, is het tijd om te beslissen over welke hosting provider je gaat kiezen. In feite koop je een stukje ruimte op het internet om online aanwezig te zijn. Het selecteren van een betrouwbare hosting provider is dus erg belangrijk. Het is goed om te informeren naar de uptime van een hosting provider. Uptime verwijst naar de tijd dat de server (en dus ook jouw website) beschikbaar zal zijn. Bij veel hosting providers is dit 99.90% of hoger maar het is altijd goed om hier even over te informeren. Bekijk hier een overzicht van de beste website hosting providers. Stap 4: Ontwerp en Content Management Systeem (CMS) Dit ontwerp biedt een concreet beeld van hoe jouw website er uiteindelijk uit zal zien. In samenwerking met een webdesigner kun je jouw specifieke wensen bespreken. Eventuele visuele aanpassingen kunnen gedurende het ontwerpproces worden doorgevoerd. Naast het ontwerp is in de meeste gevallen ook een Content Management Systeem (CMS) vereist. Dit is het controlepaneel van jouw website. Met een CMS kun je vrijwel alle aspecten van je website aanpassen en beheren. Je kunt kiezen voor WordPress als CMS maar Drupal en Joomla als CMS. Mocht je liever gebruik maken van een website builder en ben je zelf liever zo min mogelijk bezig in de code en ook met de hosting van je website dan kun je voor een website builder kiezen. Er is ook een overzicht van de beste website makers (builders) gemaakt om de keuze wat eenvoudiger te maken voor je. Stap 5: LogoEen eigen website vereist vanzelfsprekend ook een eigen logo. Het logo is een van de allereerste elementen die jouw potentiële bezoekers zullen waarnemen. Het is dus van groot belang om een uniek en professioneel logo te laten ontwerpen. Een goed doordacht logo, dat nauwkeurig is afgestemd op jouw doelgroep of bedrijfsdoelstelling, kan een specifieke emotie oproepen. Het fungeert als het ware als het visitekaartje van jouw onderneming, vergelijkbaar met jouw website. Stap 6: Teksten en InhoudEen website kan niet leeg blijven; deze moet worden voorzien van inhoud. Onder inhoud verstaan we voornamelijk tekst, afbeeldingen en mogelijk zelfs een bedrijfsvideo. Hoogwaardige inhoud is van cruciaal belang, niet alleen voor de gebruikerservaring maar ook voor zoekmachines zoals Google. Als jouw website is voorzien van ‘noodzakelijke en waardevolle inhoud’ voor bezoekers, zal dit leiden tot een betere positie in de zoekresultaten. Stap 7: AfbeeldingenAfbeeldingen voegen een extra dimensie toe aan elke website. Afbeeldingen moeten de emoties van bezoekers aanspreken en hen aanzetten tot actie. Het oude gezegde ‘een foto zegt meer dan duizend woorden’ geldt ook voor websites. Een foto met bijvoorbeeld vrolijke mensen kan het gevoel oproepen dat mensen gelukkig worden van een product of dienst. Kortom, afbeeldingen zijn van onschatbare waarde voor elke website.
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Waarom een Rotterdam website laten maken? Een Rotterdam website laten maken? Dat doe je natuurlijk om nieuwe klanten te krijgen. Dit is een investering die je zeker moet doen anno 2021....
- Zelfklevende etiketten met veel mogelijkheden Zelfklevende etiketten bestaan al heel wat jaren. Toch maakt nog lang niet iedereen gebruik van de mogelijkheden die deze etiketten met zich meebrengen. Zo zijn...
- Welke sectoren gebruiken adembescherming? Welke sectoren gebruiken adembescherming? Soms kan de lucht die we inademen deeltjes bevatten die schadelijk kunnen zijn voor onze gezondheid. Daarom wordt ademhalingsbescherming gebruikt om...
- Mooie tweedehands kantoormeubelen Tweedehands kantoormeubelen zijn hier bij Mauron niet van nieuw te onderscheiden. Alle kantoorartikelen die je hier kan kopen worden eerst nauwkeurig gecontroleerd. Mocht er iets...
- Je financiën op orde krijgen als startende ondernemer Ben je van plan om te gaan ondernemen? Geweldig! Er zijn veel zaken die je moet regelen, waaronder de financiële aspecten. Het kan even vervelend...
- De Voordelen van Elastische Veters voor Sporters Voor fanatieke sporters zijn elastische veters een absolute gamechanger. Of je nu een professionele atleet bent die traint voor een belangrijke wedstrijd of gewoon geniet...